OPIS PRODUKTU:
Doskonały klej do wszystkich materiałów pracujących w bardzo wysokich temperaturach, powyżej tysiąca stopni Celsjusza. Odporny na spaliny, rozcieńczone kwasy, wodę, chemikalia i ujemną temperaturę. Przeznaczony do napraw, montażu i uszczelnień układów wydechowych (np. kolektorów, tłumików) w pojazdach mechanicznych oraz budownictwie, w montażu i uszczelnianiu uszkodzonych przewodów szamotkowych, metalowych i ceramicznych, doprowadzających i odprowadzających spaliny, ciecze. Charakteryzuje się bardzo wysoką adhezją i szybkim czasem wiązania.
SPOSÓB UŻYCIA:
Powierzchnia przeznaczona do naprawy powinna być wilgotna, czysta i dokładnie odtłuszczona. Dobre przygotowanie powierzchni jest gwarancją wysokiej skuteczności naprawy. W przypadku klejenia w temperaturze poniżej 15°C należy ogrzać spoinę np. suszarka elektryczną.
NAPRAWA UKŁADÓW WYDECHOWYCH:
Naprawianą powierzchnię dokładnie wyczyścić szczotką drucianą, usunąć rdzę, przetrzeć papierem ściernym, a następnie umyć czysta wodą. Nałożyć na mokrą powierzchnię niewielka ilość kleju. Równomiernie rozprowadzić. W przypadku większych uszkodzeń (pęknięć, dziur) należy na pierwszą warstwę kleju nałożyć siatkę żaroodporną, dołączoną do kleju, odczekać do lekkiego przeschnięcia spoiny, a następnie nanieść drugą warstwę pasty. Uszczelniony układ wydechowy pozostawić na kilkanaście godzin utwardzenia. Proces naprawy można skrócić poprzez podgrzewanie spoiny dmuchawą elektryczną.
PARAMETRY:
Stan skupienia |
pasta |
Kolor |
szary |
Temperatura wrzenia |
ok. 120°C |
Temperatura zestalenia |
ok. -2°C |
Gęstość w 20°C |
2,1-2,6 g/cm3 |
Rozpuszczalność w wodzie |
rozpuszczalny |